tisdag 6 maj 2014

Det kommer stötvis

Nytt pass ordnat, inför semestern med D. Reklamerade vinter-kängor, som inte höll fem månader ens! En MIG-MAG-svets också. Måste ju se framåt! Ordna ngt. kul, när huset är klart och dammsuget invändigt. Virus..

Vansinnigt vad de har byggt in sig på polis-stationen! Jag kände mig som en flörtkula i Bolibompa! Där var   slussar, precis som i vilken Sci-Fi som helst! Stålpelare mot bil-attacker, och total avsaknad av verklighets-kontakt inomhus! Nu har storebror fått mina pekfingrar, så mycket långfinger jag ville ge dem.. Till o med mobilen lurade de av mig! Mitt privatliv är i Obamas händer.

Jo, jag fick igen pengarna för skorna! Så gratis skor varje vinter, om handeln inte skärper sig? En röd svets står här på soffan, och glänser! (Funkar på 10A säkring.)
Damm-sugit stan, efter påsar till en drygt 40 år gammal maskin. De på Elektrolux skrattade gott, vid frågan! Jo då, det finns.

Something wonderful has happened. Your Amiga is alive! And it has virus.. -Kommer ngn. ihåg det första visuella viruset på Amigan? Spreds med posten och snigel-skickade pirat-disketter. Var nästan en sport då.. Hade ngn. hunnit få det? Nu sitter jag med gammalt XP, och två elaka trojaner inburade! Den ena riktade in sig specifikt på Google, så nu körs Yahoo! istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar