söndag 18 maj 2014

Shortsväder

Riktigt bra värme idag! Satte oss ute på gräsmattan och klippte lillens klor, och rullade runt ett tag. Han fick sin aktivitetsboll, jag solade vidare i mitt hörn. Innan Sia lekte med honom, och allt fler soldyrkare letade sig ut. Ansikte och mage kan nog ha märkt av solen, medan benen förblir manligt socker-vita.
Arkitekten glömde kärleksliv och stöld-statistik?
Den gröna Meridan fick sig en pakethållare. Jag köpte 1:a numret av Retroklassiker (om Lisa Larssons många alster).
Vid soffan står en ny omgång stug-packning, europeiskt sjukförsäkringskort är beställt inför Bulgarien-resan, pass hämtas i morgon(?) och jag skall boka tid för vaccineringar. Det närmar sig takläggning och samtidigt PHD-avslutning, med tillhörande fest. Så mycket som händer! Var landar vi till slut, när allt är gjort? Jag som är bunden till Sverige, och har huset i norr.. Jobben som finns i söder. :/

Glad över min nya svets, så länge! Vad billig den blev, med effektiv bokföring. Oväntade pengar, lagom till kanon-rean. Har m.a.o. inte betalat en tredjedel ens! Kompisen håller sig med sitt. Syns inte till längre, sedan cykelstallet är fixat åt honom. Anar en avund, då jag håller på att ha allt han har. Fast i bättre skick och med mindre problem. Jag må vara tråkigt praktisk, men jag sover lugnt!
21:a maj: Varit en helt underbar kväll, med trevlig sällskap och glad stämning. Gott kvälls-fika, på Café Station.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar