onsdag 7 maj 2014

Sommardäck på bilen

Jag är lika sen, varje gång det skall bytas gummi på bilarna. Litar inte på att det verkligen blivit säsong, och känner mig gruvsam för att sabba hälsan. Hoppas alltid på bra väder och bättre allmäntillstånd!

Idag vaknade jag genomvarm, mjuk, och lagom pillemarisk. Solen väckte mig försiktigt. Jag tittade på D., och sedan på hunden. Sade god morgon till honom, och undrade om vi kanske skulle gå ut? Dum fråga.
På gräsmattan väntade Sia. Tillsammans lekte de slut på varandra? Dags att gå kisse-svängen.
Runt hörnet, dyker Billbo upp! Var att rasa loss en omgång till.
När vi kom in igen, fanns det gott om tid att snooza, och få ännu en mysig start på dagen. Nybryggt kaffe och hemlagade chokladmuffins.. Ömma blickar, uppmuntran och varma leenden, följt av en skön lång-promenad.
Väl hemma (igen!) fick det bli avslappnande nät-surf, mera grädde och bär. Innan jag och hunden tog nya tag.
Ute på gräsmattan väntade Sora. Skulle han orka med henne också idag? Jo då, han räcker till, och blir över. -Vilken energi!

Vill bygga ngt. kul!
Nu var det alltså tid, att slutligen skifta hjulen på bilen? Skönt att få det gjort!
Återstår att packa mat, inför stugdagar.
Innan dess, skall vi hinna vara sociala! :)
Solig torsdag, med kaffe på trappan och en snabbis förbi D.. Visade henne den gröna Meridan, om vi skall cykla stig?
10:e maj:Var in på Frukthörnan idag, för att kanske få minnas doften från min barndoms "Blå Druvan" i bågenhuset? (Lekbiten låg intill, ett kort tag?) Fanns ingen likhet! Däremot är det trevligt, med de få små butiker som finns kvar, där man går in direkt från gatan, och blir servad av en expedit!! The way I like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar