onsdag 28 maj 2014

Nytt plåt-tak på huset

Efter tre soliga dagar i stan, åkte vi upp i sommargrönska! Hägg och tulpaner blommar för fullt, och första gräsklipparen är igång. Sist var det inte ens knopp..

Polon fullpackad, och svetsen kom med. Det luffar-målade mjöl-tråget hänger i trapp-huset.
Första dagen hjälpte grannen mig med tallar, medan jag stukade foten rejält. Sabbat schema? Tur att det finns seniorer att anlita! Själv placerade jag mig i en stol, och lagade punkteringar på tre cyklar. Bytte sadel och pedaler på en av dem.
Vi och grannarna njöt av fika utomhus, när det var 26 grader i skuggan. I Maj, någonstans i Lappland!

Det är renare i huset efter 1.5 år, än det är i en stadslägenhet efter en vecka! Så undrar vi ändå över hälsoproblemen?

Har hunnit kitta kring fönster, samt skrapa, grunda och måla ett varv. Nyttjat ställningen på kvällstid, till att åtgärda de hacke-hål som funnits i fasaden. Nu ser där mycket bättre ut! 
Idag reglades och kläddes mitt tak, medan jag var på D´s avslutning och träffade hennes kompisar. Härliga foton, och en smakrik lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar