söndag 12 januari 2020

Blås bort bekymren utomhus

Det var inte någon rolig kväll sist. Därför blev det tvunget att ta sig ut, dagen därpå! Isigt eller ej. På med de vittrande slalomglasögonen och iväg, genom sandstormen. Hoppas att hunden skall klara tramdynorna.
Länge sedan jag besökte den familjen. De har aldrig hört av sig, i.o.f.s.. Fullt upp av sig själva och sjukdomar i vanlig ordning. Nu blev det sagt desto mera, och tiden gick. Ena sonen är en kuslig påminnelse om tidigare erfarenheter, där knutar lösts upp. Inte bortkastat, när unga män känner sig tvungna att tacka eller krama om en. Starkt! I detta fall en mix av stroke, tuff skolgång, ADD, cancer och artros. Precis vad jag behövde! Hundarna satt hypnotiskt vid mina fötter och stirrade ut mig, medan min hund låg tryggt, tyst ute vid cykeln.


Fredag rullade jag ner till min egen moder och en väntande älg-gryta, samt ostkaka med lingon. Det sänktes skepp med den glädje!

Hemma igen, har det påbörjats en uppgradering av hundkärra bakom cykeln. Fjärde i ordningen! Kanske kan jag få slippa gliringar om uteblivna barn i kärran? Det är en renodlad hundvagn! Redan nu planeras ett stort "örngott" över vagnen, när den är nedfälld. På så vis kanske den håller färgen längre? Undan UV-ljuset.

I Stockholm är körsbärsblommorna tre månader tidiga! Vintern uteblev..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar