onsdag 8 januari 2020

Mobbingen sabbar mig än, efter 30 år.

Det har varit fina dagar, trots 400 halk-skadade på Akuten. Jag har sett på filmer och umgåtts med familjen. Ätit den årliga rotmosen, frossat i utread nyårs-lyx. Allt som behövdes, var en ny dokumentär om Hitlerjugend och parallellerna till nutida kollektiv idioti. Varför blev det så fel att tänka själv? Alla dessa IKEA-korrekta trendtyckare! Smokefree generation i rökrutan, Rör inte min mobbar-kompis, rädda klimatet åt alla globetrotters? Fortfarande lika skenheliga konfirmander.


Med autogiro på allt, kan man sätta blommorna utanför dörren. Så slipper nå´n betala gravvård. Det städas ändå högljutt undan, av Samhalls friska utlänningar.

När jag startade mitt demonstrationståg 1978, skulle jag vara tyst! Friluftsfrämjandet förklarade att havet är djupt. De hade lärt av Lindemanns glurplåda? Enligt fröken gjorde det heller inget, att oljetankers tömde ut oljan. Med rätt föräldrar hade jag hetat Greta Thunberg, och sluppit några årtiondens sexgalna elit. Nakenbad inför främmande vuxna och mobbare? Vilken idé!

Enda skadeglädjen, är att mina mobbare betalar för mitt uppehälle. Det har de råd med. Vi är ett rikt land! "Solidaritet", sa Palme.
-Sedan smugglades det vapen hejvilt! Idag har vi tagit hit alla krigen, och serverat en dödlig "soppa". För så skall vi göra, för stunden. Glöm söndertjatad skola, vård, omsorg och bostadsbrist! Det kunde bli värre: Löfvén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar