måndag 27 januari 2020

Marstrand, Chicago eller Töreboda?

Veckan gick från spolad ishalka, till lätt snöyra. Jag fyndade mig rött vaxduksämne att täcka hundkärran med, och moder får byta matta i hallen. Allt under 30:- .
Behöver jag säga bomber och skjutningar? Söker mig till äldre tider, då torg och parker ännu var oförstörda av bråkstakar. På min mormors sida har vi pratat om en Grass-släkt, utan att finna någon fortsättning. Idag finns fortsättningen, men kanske skall den heta Gross, från Berlin? Det går så fort och fel via internet! Värt att kolla.
Parallellt fås syskonbarnen till mormors far Henrik Petersson (Utv. till USA). En rolig nytändning, efter lång träda! Vilka var Rockström och Leckström på morfars sida? På bordet ligger högar med lösa, el-säkra A4-ark släktband. Lite för sent för mormor. Hon hade velat få veta.

Tar pauser i allt bladvändande, och njuter av halkfria soldagar i snön. Röjer upp vardagen hemma, från gästdisk, tvätt och hundgrus.. Osynliga bekanta tvärringer, just som jag redan har fikabesök. Där for det årliga försöket till besök! Är det ens så frekvent?

Bevakat en handmade regd. 86:a på bud. 300:-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar