söndag 19 januari 2020

Falska meriter haglar!

Det är inte bara meterologerna som som ser uppgivna ut. Snart sjungger vi alla med Di Leva! Vem skall jag tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här? Bomber som levereras med skryt-Audi på Östermalm, medan förfalskade officerare haft utlandstjänst i Mali och Interpol måste anlitas för körkorts-kontroll i norra Sverige.
Utöver alla de falska läkare, som vi fått in. Vad är det för människor vi har att göra med? Är det inga byråkrater som gör det de avlönats för? Snart får inte hunden gå ut, för att det går misshandlande horder lösa i kvarteret.

Just idag skall jag vara glad, för att vi hunnit se den snö som kommit sedan i onsdag. Vi har sex minusgrader och solsken. Sjö-isen är trafikerad av fotograferande fotgängare, ur alla åldersgrupper. Efterlängtade vintersol! Den behövdes, efter att vi nyss läst om elva stulna hundar från Älvsbyn. Matten hade gått hemifrån i två timmar. Både olaga intrång och fruktansvärd hundstöld! Redan nu kan man ana, att de pappersfria hundarna aldrig kommer att få möta en laglig veterinär för vaccination. Hur de får det i övrigt, vill jag inte tänka på. En hel familj amerikanska bulldogar. Macho-hundar för somliga. Weightpullers i bästa fall. Jag tänker på min hunds kull-brorsa, som också blev stulen från sin gård. Vill inte vara med om det! Men jag har ingen missnöjd affärskollega...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar