lördag 22 februari 2020

Så kom det en släng av vinter

Blivit rejäla promenader med hunden, i.o.m. att jag inte velat ha honom springande i geggan. Från det att jag såg snödropparna, har det alltså blivit kyligare, blåsigare och slutligen snöigare en stund igen. Lämpligt väder för städning, innan helgen. Känns ombonat och pyssligt, mitt i det tråkigt blöta! Lite extra uppmärksamhet ges garaget, så det inte blir svamp av allting? Huvva!

Idag tittade moder åter förbi. Vi kör umderhåll på min baksida, fikar, spelar och frossar i glass varje lördag. När så är möjligt. Gav mig på att försöka öppna ett Halebop-konto åt henne, men det har inte riktigt velat sig. Onödigt tjafsigt! Men jag kommer att ta itu med det igen. Det var bättre att vi hade trevligt tillsammans.

Ikväll har jag skottat fram garaget, utifall att det hittar på att slå över till minusgrader? Väldigt osannolikt dock. Snön är fruktansvärt vatten-tung, och det hörs på de sladdande Volvo-bilarna som brölar omkring utan lysen.

Jag ville bara få visa er, hur snö ser ut i år. Ifall den inte är konstgjord och miljövidrigt utkörd i skid-spåren. Samtidigt kanske min aktivitet kan öka besökares aktivitet på sidan? Det vore trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar