tisdag 25 februari 2020

Stövlar, sol & vår-blåst

Var ner och skottade P-platsen hos moder, i söndags. Då hade det frusit något, men gick bra. Var inte så djupt. En skön cykeltur längs älven och med hund. Så kunde vi ta det lugnare på måndagen igen. Bara gå en sväng på Ersboda-sidan, i blåsten. Blev gott med kaffe och kärleksmums, när vi kom hem igen!

Idag har vi cyklat via XXL, plockat upp nya Tretorn naturgummistövlar till bärplockningen och besökt mamma vid lunch. Clas Ohlsson försåg både mig och henne med skimming-säkrade plånböcker i skinn. Ett billigare alternativ, än deras antiskimming-kort!
Kikade på förbindelsen mellan TV/DVD-spelare, innan jag åkte på en snöplig brakförlust i "Sänka skepp"! Jag fick bara bort hangarfartyget, innan hela min flotta sjönk.

Största nyheten för min del idag, var att "Cykel och Mopedhandlaren" öst på stan har bytt ägare! Nu är det de tre som jobbar där, som också äger firman! Väggarna har målats ljusa och källaren är ny-inventerad. Härlig energi och framtids-tro råder! Jag önskar verkligen lycka till! Roligt att en så inarbetad butik/ verkstad fortsätter att vara i gång och kan behålla kontakten med tidigare leverantörer. Killarna är helt klart lämpliga, att bemöta kunder. Dessutom kan de både skruva och använda cykel, till skillnad från många tidigare butiksföreståndare i stan. Då säljare varit det viktigaste.. Det senare funkar inte i en studentstad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar