söndag 2 februari 2020

Skolvåld, veckans Umeå-tema!

Jag genomled nio års passivitet från lärare, vilka stod och inväntade att jag skulle ge igen mot mina mobbare. Mitt i RÖR INTE MIN KOMPIS -kampanjen. Jag samlade mina erfarenheter av myndighet och populära mode-yttringar. I nian saboterade jag en av motståndarnas högerhand. För det fick jag en klapp på axeln, av iakttagande rastvakt. En avlönad vuxenperson, som inte tagit ansvar under alla de år som passerat! "Det där kändes bra, va?"

Numera är det mesta upptrissat, och hämnd utdelas med maskingevär. Fortfarande är det lärare och vuxna som spänt tittat på! Medan lärarungar och särbehandlade fått vara jävlar. Sedan skall det gråtas ut i media?
Inte sagt att människan är snällare mot de äldre heller.. Vi minns allt för väl, hur Berghems ädreboende hanterade mormor! Skamlöst.


På den muntra sidan har det snöat några dagar, före nytt slask! Det var riktigt trevligt, att hinna få känna vinter en stund. Ungarna har byggt snöfästningar och rullat ihop gubbar på gården. Snöröjningen har lyckats stänga ute den värsta biltrafiken, som inte redan var stående tvärs över vägarna.. Mammas parkering togs, medan snön ännu var lätt och hundens tassar slapp strimlas mot is-knagglet. Under-ullen släppte på fredagen, som på ett hormonsprutat australiensiskt får! Nu är han både smal, snöbadad och kloklippt.
ICA har hunnit bjuda in till en förljugen Stammis-fest med prinsess-tårtor, innan man tvingades att återgå till en mera jämlik behandling av ensamstående igen.
Idag är man inte svensk, om man inte har 20000 i månadslön. Enligt nya Moderaterna.

Hur det skall gå med alla "stackars" britter efter BREXIT, det återstår att se.
Här går vi ut, utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar