lördag 13 november 2021

Internetbank +annat junk

 Det ges just ingen vägledning, i hur man skall använda internetbanken vid alla olika betalningsvarianter. Därför tar det betydligt längre tid, än tidigare postförskott och inbetalningsavier! Jag har lyckats betala tradera-pipan, men bråkar ännu med Klarna för H4-insatserna.. Där godtas inte signeringen? Telefonbank hade varit smidigt!

Häromkring går skolungdomar och samlar cyklar om kvällarna. Jag väntar rastlöst på mina årliga fynd ur dikena? Medan har det hos mig dumpats en Kona Fire Mountain, från -93 eller -94? Glapp i styrlager, skärmar i vägen för V-bromsarna,  pakethållare och  bakre fälg sönderskjutsade mot nån kant. Sadeln förintad och stolpen fastrostad i ett sönderbränt sadelrör.. Utsida och insida av ramrören bär likheter med många sura torvmossar. Brunt utflutna över mitt rumsgolv! Den klassiska ovissheten, vad kunden tror att man ens skall vilja göra på något så försummat? För att snart få se det hela återgå, till samma vanvård igen. 

Det blir en balans-akt, mellan egen fetishism och ekonomiskt vanvett. Att rädda en smått kultig Kona, för ytterligare en liten tid, och fördriva den egna. Sanering, nya handtag, roterande pedaler, rostlöst kedja, hel sadel, säkrare nya QR, justerade växlar och bromsbelägg, reflex och två sprickfria WTB motoraptor-däck. Mer lägger inte jag på markfyllningen! Ser det som resurs-slöseri. Jordens och mina. Här har vi en PK-egoist, som äter tomt hos svärmor och tycker att högljudd tid är nog åt alla andra... betalning kommer aldrig att ske. Ens efter maximal rabattering. Såna typer skall hänvisas till butik direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar