tisdag 2 november 2021

Kopi luwak & Mumin?


På frågan hur jag vill ha mitt kaffe, har jag ett förslag... Duka gärna lite barnsligt med en stor Mumintroll-mugg, och häll upp nybryggt Kopi luvac! Jag lovar att inte stjälpa i mig det, blandat med hälften mjölk... eller vifta runt hårt med skeden.

Medan du kraftsamlar till inköpet, öser jag bort grus från golvet och rensar undan lite plotter. Det väntas nya snål-åtgärder på värmen i morgon. Vi fryser inte tillräckligt, bakom ventilationshål och fuskmonterade fönster? Nu skall vi fjärrstyras ytterligare, för att inte kunna lura elementen. Avtalad tid, är någon gång under hela morgondagen. Främmande går in med huvudnyckel!

Utanför fönstret sladdar mindre nogräknad sin röda Toyota, genom den nya lekplatsen, tvärs över grusgången och under gräsrotsnivå. Jag hade hoppats på en mindre våldsam åtgärd dessförinnan, mot alla skrikande ungar! 


Tack ändå, Rikshem. Detta kändes ändå ovanligt genomtänkt och prisvärt.. för att vara ni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar