lördag 6 november 2021

Vann en Norup freehand!

 Traderavinsterna på Stanwell-sidan har inte varit mina på länge. Ikväll tog jag istället hem en handgjord Norup pipa!

Kanske inte faller alla rökare på läppen(!), men med åtminstone två stora namn (Christiensen & Former & Jess Chonowitschbakom sig bör pipan kunna fungera bra. Trots kula på munstycket?

 -Sedan kan man alltid njuta av den kontrastrika infärgningen.... För tankarna till Eltangs golden contrast, för Stanwell? Först skall man bli ingejör, för att kunna betala!


Hann med ett besök i stugan också, tillsammans med mamma. Hon hade med sig en hemstickad reflexluva åt mig. Väldigt snygg passform! 🙂  


Hennes kusin skickade med två födsel/dop-bevis för min morfars far samt farfar. Bra grund för framtida släktforskare, om någon skulle intressera sig för mig? Av någon anledning.  I övrigt var det mest att äta och promenera på frusen mark, innan huset ställdes ner inför vinterkylan! Teknikdödade TV-kanaler får vi skaffa åter till våren igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar