måndag 3 januari 2022

Andas in, andas ut!

På nytt inser jag min plats och funktion, för andra. Jag gillar den inte. Superlativen som man drar sådan nytta av, men som inte får ta tid eller utrymme för egen del. Kostsamma löften, blir till ännu gapande hål. Andas. Lev nån gång!

Luften är blöt, mina reor förbi. Hög tid att rasa ur hunden lite instängd längtan, och återfå livsgnistan i saltmodden. Synd att kroppen inte töat upp än. (Kunde ha blivit stående ute i vinterskogen.. Onödigt, utan inplanerad säkerhet!)


Nya Schwalbe-däcken monterades snabbt, under natten som gick. Blev nya Smart Sam. (Betalt som brukligt..) Snabbrullat i mitten, och mer traditionellt fyrkantiga dobbar i övrigt. Tunna väggar och greppig gummiblandning! 26×2.25". 

Flöt på fint genom spåren, därför är kontanter säkrade för ett tag igen. Nu skall det svullas på fruktkaka med grädde, framför Roy & Roger! Hunden ligger redan totalt avslappnad, och fiser nöjt vid mina fötter. Länge sedan han kommit åt dem. 🐺

Natten och morgondagen bjuder vindpiskat isregn. Skönt, att vi cyklade idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar