fredag 21 januari 2022

Mild veckas förändring

 Med alla cyber-förändringar som pressas på oss enskilda, krymper jag till obefintlighet. Påstådda ryska cyber-atacker och Telias angiveri av privatpersoners intrafik på uppkopplingen, gjorde datorer ointressanta. Nu har bekanta ingenstans att stoppa in sina USB-minnen hos mig..? Så snopet! Allt debiteras surftaxan? Blir tillgängligt för hackers.


I det läget skär jag av kostnaden för kuvert-girot. Lägger ut ekonomin på det redan bräckliga nätet.. Kortsiktigt sparade 336 kr per år. En summa som snabbt "skenar" med påslaget om 145 kr per månad, för en allt nödvändigare säkerhetsdörr! Något som arbetande får betala via skattsedeln och Försäkringskassan! AMF pension vill tälja guld med Rikshem! (Glad att jag renoverat syrrans spark)

I trappuppgången bor två antivaccare, nu smittande med Covid. Hoppas att de inte skall komma att kräva vård, efter sin nonchalans gentemot omgivningen? Det tar redan tid, att få någon annan hjälp! Jag har gått i ett och ett halvt år, med ögonproblem. Utan att få komma fram. Nu i blötsnön har jag en tid bokad.. för spolning inledningsvis.


Skivbromsar till två stugcyklar är betalda, Hem o Hyras kryss är inskickat och Saeden's tobak blev lösningen för  piprensare! Matbutikerna har slutat att föra sådana.


Här hemma borras det genom väggen, in till first class-renoverad lägenhet. Av misstag, när byggställning säkras.. Nästgårds bygger man samtidigt vidare på sjunde våningen. Höghusen börjar torna upp sig, framför min morgonsol. Temperaturen dyker åter. Från plus tre, skall vi ner till minus tolv? En stillsam, hård, knölig is-tillvaro med Sveriges rekordnivåer på energipriserna. Lås kostnadsutvecklingen! Låt oss vara på en stabilt dräglig nivå. Den här spinnande uppåtspiralen är ju vettlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar