fredag 24 februari 2023

Drev och krigsgalningar

Efter lördagens tunga snö, låg de knäckta trädgrenarna på marken i morse. Ingen skön känsla, med alla vuxna tallar över gångbanorna!  Lite rastlös börjar jag fundera på att göra singelspeed av poliscykeln. Halva kitet går lös på 300kr.. och borde kunna göras mha. ett 40mm vattenrör? Köper lös ett I PVC från Biltema, bara för att upptäcka hur kassettens låsring glider rakt igenom röret! Där finns inga splines. Jag behöver åtminstone en splinad distans? Om jag först får loss nuvarande kassett?


Måndagen bjuder på blöt luft. Hunden och jag tar ner Sportstern till moder vid lunch, innan snusar-promenad hem igen. Återstod varmbad och marathon-disk på kvällen.

Morgon-snö på tisdag, medan elräkningarna betalas undan. En lättnad att alls kunna göra det!  Mitt på dagen var det soligt, med lätt vind. Kollade av Bauhaus för en stoppmutter till saftmajan? Ännu inget napp. Blir att besöka hydraul-firmor framöver.
Om vi vanliga oroas över status och ekonomi, är det inget mot för vad som drabbade jäv-anklagade polischefen. Han hittades död, efter mediadrev och uppmaning om att sparkas från sin befattning. Onsdagen var plötsligt -18 grader kall!

Vid polisstationen flaggas det för fullt på halv stång, när det saknas personal på de få öppet-tiderna. De som skulle hämta ut sina vapen, hann bli farligt irriterade! Själv blev jag utan betjäning igen, när hittecykel istället skall lämnas olåst utanför dörren. Alla mina uppgifter flaggar synliga, på en handskriven papperslapp! Vilket säkerhetstänk, hos polisen? I praktiken registreras alltså ingenting.


Plus en grad, lagom till fredagstrafiken. Modd ovanpå isknölarna, när cyklister tvingas ut bland stressade/igensnöade bilister vid Rustas nya butik. Vem körs ihjäl först? Hundmaten måste ändå hem. Det är på dagen ett år, sedan Putin började sitt vidriga krig mot Ukraina. Kina går nu in och låtsas vara opartisk förhandlare! Otäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar