måndag 27 februari 2023

Fika i trädgården


För egen del en rätt så lugn helg. Solen sken och luften var skön. Kånkade hem lite för tungt från mataffären, innan Rebuy kollades av. Absolut inga fynd där! Bara skräp samt ocker. Fick bli ett besök hos envägsbekanta, för lite påfyllt skvaller om forna "vänner". Inget man inte klarar sig utan. Det långsamma tempot höll i sig genom lördagen, fram till läggdags. Då stod polispiketen utanför entrén, för koll av narkotika på vanliga stället! Bara att låsa om sig och beställa hem nya cykeldelar, där priset på slang och wire betalar för reglage och QR! Allt sponsrat av hundkompisar.


Söndag tar vi nya tag. Solen skiner någonstans.. Jag ser den. Får prata bort en stund med Rebecka igen. Hennes ena hund närmar sig slutet, p.g.a. dåliga höfter. Hon har kämpat länge, genom olika hälsoproblem. Jag kan inte gnälla för lite hårlossning på min jycke! Fåglarna behöver bomaterialet. Istället börjar jag skotta fram den gemensamma utemöbeln.

Idag råder det orkanstyrka inåt land, medan vi har slaskväder. Blåsten väntas senare ikväll. Passar på att cykla lek-hojen ner till moder, på lunch. Kom hem till helt framskottad utegrupp! Det var grannar som såg mitt slit igår.. De förenade sig, och grävde ut en labyrint. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar