torsdag 9 mars 2023

Du brukar känna så...

Beskrev för något tag sedan hur jag mår här i vår, för Sophia. " Lite stressad inombords, om det är kyla, världsläget eller andtäppa vet jag inte, men jag googlade på "Vad göra efter 50", och allting handlade om att bygga muskler och skaffa bättre arbete! Har ingen några intressen? Eller socialt liv.. Tycker att jag fyller på med friskluft varje dag och har fasta rutiner."


Svaret som jag fick, var verkligen träffsäkert! Inte bara något man hasplar ur sig, som en artighetsfras.. "Varför ens googla det när du inte lever som normen 🙂 du är ju bra som du är och många borde leva mer som dig 🤗"


Stort tack, för de orden!  Ja, jag var lite rastlös, och sökte stimulans?
"Tror du brukar känna så på våren 😘"


Jo, även det är så rätt!  Det är ju så det är. Den kom bara så bedrägligt tidigt.  -Å så vill vi ha det trevligt, efter alla dystra rapporter som varit? Livet är dock fortfarande hanterbart, om än så frustrerande! På det kom ny kyla, el-pris-chock och nysnö.
I Hamburg skjuter en man med automateld in i en Rikets sal, och dödar därmed sju andra människor. Sedan tar han sitt eget liv. Oklart om vilket motivet var, men han hade varit med i församlingen. Ingen som mår bra, verkställer en sådan handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar