fredag 31 mars 2023

Solklart nattkallt


Skulle väldigt enkelt kunna bli tjatigt, om jag bara berättade om väder och vad mina dagar består av.  Men det andra ställer till med är ju ännu mera nedbrytande, som föregående inlägg visade på? Det finns förstås de som försvarar anarkin, då de själva åkt räkmacka på "starta eget bidrag" och andra skattefinansierade åtgärder. Man förstår inte den samhälleliga förlusten, då akut-sköterskor väljer att bli klottersanerare istället för att ta emot våldsoffer på obekväma arbetstider. Det är så onödigt, att någon annan än vandalerna själva skall städa upp efter dem! På vår bekostnad. Vårdpersonal blir förspillda resurser.

Uppfräschad och med gröt i magen, tog jag ut grannhunden på måndag förmiddag, innan skepp sänktes hos moder vid lunch. Alla Tradera-pipor tycks gå för omkring femhundringen. De lockar mig inte tillräckligt, för den summan.


Tisdagmorgon känns grinig, där hundarna går på vindpolerade isgator. 3G-nätet monteras ner, så jag påminns om att kolla mina telefoninställningar. Kanske kan det lösa surfproblemen jag upplevt i stugan? Ljudet lär dock fläkta vidare. Våttorkar hemma så länge, och vinner budgivningen på tidigare retrosadel.

Nysnö på isarna. Skickade föregående inlägg till VK, som omruskande synpunkt. Det var inte fel på våra bostäder.  Hunden får stanna hemma i min, medan jag kollar av Rebuy med dess ockerpriser. Kaffekvarnen för 50kr, var nu flyttad några hyllor. Tio ggr dyrare! Där lär den få stå kvar.

Igår tog jag min vårystra gamle hund på en rejälare cykeltur. Till Strömpilens Dogman och Arken Zoo, via den flummiga tredjeförsöks cykelskrubben i Bågenhuset, vidare upp längs Björnvägen och Kupan. Det var en väldigt lugn hund, som sedan snöbadade i solskenet. Lagom till trekaffe i solhörnan.


Fortfarande idag ser det skönast ut, att bara stjälpa omkull längs elementet, på yllemattan. Därför kan jag sitta här igen, bloggande hos Rebuy. Börjar bli dags att även fylla på mobilpotten.. 

Åsele hade -24 grader enligt SMHI.  Hoting hölls nyss på -28grader. Än kan stugan vänta ett tag? Tar vara på våren här, och hoppas att morgondagens regn(!) slår fel!

Striden för våra kontanter är ej över än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar