torsdag 2 mars 2023

Gå försiktigt!

De varma dagarna och köldknäpparna ger nyspolade isbanor där vi går.. Blir tid över att se på och klippa hundens klor, medan cykellopp avnjuts via TV:n. Något att prata med moder om, över telefon. (Det går att prata i dem också!) Sophia hörs av med sms däremot.. Roligt att vi fortfarande håller en kontakt! Är ett tag sedan hon läste i Umeå.


Första dagen i mars månad  var på onsdag. Termometern hos Laitis visade på plus nio grader!  Nu händer det mycket med snön och Micke kontaktas för snöröjning vid stugan. Han är juste!

Hos John Deere fås äntligen en passande mutter till Saftmajans modifierade avtappning. Härligt trevlig och engagerad personal, enades i letandet! De tyckte det lät spännande,  hur jag konverterat tappen till VVS/hydraul. Blir att fara dit med ett saftprov. 
Väl hemma väntade Gimobageriets dubbla prinsess-bakelser på mig. Passar bra runt cyklist-midjan..


När jag nu läser ovanstående, förstår jag varför schemat blev lugnare idag. Känns bra, att så mycket blivit av-checkat! Ica tillhandahåller Löfbergs kaffe till humant pris (för att vara i nutid). Tulpanknippena har rasat i värde, och fås för en guldtia. Lämplig summa att bära hem i vårhaglet. Tänk att man tidigare intecknade sina herrgårdar, för köpa sig sådana lökar! Vindarna blåser smidigt bort hettan ur tre-kaffet, där det njuts bland snövallar. Polisen har skickat kvitto, på att jag lämnat in Scott Sportstern. Bara att hålla tummarna, i tre månader nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar