tisdag 5 september 2023

September-göra

Trevlig inledning på September. Hade inhopp som hundrastare åt Myzan, då Maria jobbade. Alla mina ärenden var avverkade, så det fanns tid att slappna av. Unna sig en skön, varm dusch.. och bara mysa med Joffi. Sedan blev vi sittande ute på gården! Bra samtal och god stämning på kvällskvisten. Scott Sportstern blir stannande hos Maria ändå.. när hon fått fundera en stund!  :)  Bättre storlek.

Lördag vet jag inte vart den for? Sovmorgon och seg. Hem togs ändå mejerivaror inför ny stugvistelse. Höll på att glömma creme fraischen!

Bilen blev fullpackad även denna gång. 80 liter gick åt till grannens jord. Väl framme, hann vi precis få in maten, klippa lite gräs och nästan landa, innan han satt på köksstolen. Hade syn-punkter.

Måndag var rejält molnig med lätt blåst. Vi brukar ändå alltid ha jetlag, dagen efter. Sega och trötta, fick vi tre nya timmar grann-prat. Fram till eftermiddagskaffet. Det snurrade påtagligt, inte bara från min nacke. Gräset blev dock klippt, innan jag hann kolla läget hos P-O och Blomman. Jaktlagen blir utan älg, sedan Holmen skog tagit ut 12 gånger så mycket älg på samma begränsade yta! Svensk skogsvård, sånt hyckleri.


Redan femte september idag. Vi är nyfikna på potatislandet, men låter knölarna ligga där de är. Skalet blir bara bättre av det. Rabatten kring busken rensas däremot på ogräs och inne hinns det med att göra rulltårta före lunch.
Moders framhjul är ekerjusterat och jag fick sällskap av konstnären i badet! Inte många grader i vattnet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar