lördag 24 augusti 2024

Motorstadion bland insatserna

Vi har bytt miljö, ett tag. "Nya snickarglädjen" stod tappra och målade, mellan regn och dagg. De verkar väldigt hängivna sitt arv, och jag hoppas de inte bara stängt in fukt i virket. Huset är fint!
Vi lämnade vårt ställe i värmen och var hemma innan trekaffe. Första åtgärden på hemmaplan, blev byte av handtag på senaste hittecykeln och en av grannarnas barncyklar. Den senare helt i lönndom. -Ett omvänt bus.
På kvällsrundan möttes en nyopererad Pearl, med borttagen cysta på tassen. Vi hoppas den var godartad!

Lugn torsdag med en patetiskt avslagen kunddag, hos kvarterets konsumbutik. "Fikat" bestod av en finsk pinne och dryck! Annonserade varor fanns inte hemma. Underbetyg!!!
-Nä, det fick bli korsords-lösning, höga priser på mina Britains farm och stugtvätt hemma den dagen.


Fredag hamstrades det hundben och ny ringklocka. Den senare till fyndhojen. Gubbdagisarna avcheckade trots finregn, utan fynd. LED-belysningarna var tvärslut. Jag mötte gamla osynliga "vänner" och fick deras senaste skvaller. Inget nytt där. (Samma bokstavs-kaos.) De såg faktiskt lite förlägna ut, medvetna om sitt svek. Jag återvände hem till väntande hjulriktning, innan kvällsregnet. Tiden spolas bara bort?


Idag har det varit blåsigt omkring oss. Ljudet av 250cc crosshojar har studsat mellan stenväggarna? Minns min iver att ha en, i grundskolan.. Det är visst SM i enduro, denna helg! Mitt i Umeå. De har lagt ena sträckan uppefter slalombacken. Blir kanske användbar för cyklister senare? Själva tar vi en lugn promenad, för att väga hunden. Djuraffären har kvar en riktig våg! Visar lite oväntat på 27kg, inte de tidigare 28 kilona. Han har i.o.f.s. dragit bra och ätit mindre i tikdofterna. Lättare får han dock inte bli!

Ensamheten gör sig påmind ikväll med John Wick och the accountant, så här efter skolstart. Jag har väl bara att betala räkningar och andas vidare? På måndag skall det handlas mikrovågsugn åt mamma. 90-talet har definitivt sagt adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar