lördag 31 augusti 2024

Säkert nerd-tecken

Gårdagen regnade mest bort. Hade att kolla så autogiron blev dragna och sedan hamstrades det hem en kasse fikabröd igen. Surrade med grannar en del  när kvällssolen försökte sig fram. Vi tycker nog att kvällarna kan vara riktigt sköna ändå?


Lördagen inleddes tidigt, med en snabb cykeltur i längsled. Ett enkelt och positivt drag, utan trafik eller stigningar. Snart var det jag som kände mig rastlös, över tid som spills bort. Om jag bara skaffar krympslang, så skulle jag kunna säkra mammas Brooks-sadel m.h.a. överbliven cykelkedja...  Fem meter slang är inte så dyrt hos Biltema. Värt en extra tur!


Efter kvällsmaten åkte jag ner bakom draghund igen, till nämnda sadel! Glömde en tång, så det blev lite onödigt pilligt med en länk. Nu sitter allt på plats, och vi får väl återkomma med ev. intryck? Kanske inte blev så tyst, som man skulle vilja ha det? Andra hade kanske fört kedjan dubbel  genom en grövre tub, och blottat ändarna kring rören? Tanken är dock att klåfingriga skall tänka sig för, en extra gång! Det är inte bara att rycka sig en sadel, hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar