onsdag 26 juni 2013

Åter från en trevlig stugvecka

En vecka som började med solig avfärd och tårta vid ankomsten. Frysen fylld med mat! Nu sitter gammelfarmors hemvävda lakan för fönstren. Ett antal av lakanen, med mormors broderier efter ännu äldre förlagor. Morfars 50-tals läslampa, från min mamma, monterades med ny el. Notera dess tyg, och kjolen på teskedsgumman!




Duschen fick sig nytt draperi, tillsammans med blindutrymmet intill.

Nu styrs taklampan i lilla sovrummet, via rätt knapp. Jag kände mig rätt frånkopplad själv, där jag åkte på en ordentlig kyss! Liten tankevurpa.. :D  Kittlade till bra, tvärs över bröstkorgen.

Fick senare en del kramper ut i armen, med svårighet att greppa mjölkglaset. Innehållet ville skvalpa ut!

I övrigt blev det som vanligt, en hel del fika och prat med goa grannar! Midsommarhelg och allt.. Hyacinter planterades och några partier "Kina" och krocket hanns med. Lillvän kutade glatt omkring, med ett lånat klot..
Ett annat företag är nu kontaktat, för takarbeten åt mig och en av grannarna. Lokalt är inget krav längre, när de inte vill leverera. Det skall vara juste, även gentemot mig hädanefter! Nog med chanser nu.

Väl hemma vid lägenheten igen, möttes jag av solvärme, härligt sörasamma grannar och en påse rabarber och dricka gjord på vinbärsblad. Blev sittande ute, tills ryggen var riktigt varm!

Återsåg fler vänner, den sena promenaden, och fick mig härliga omfamningar. Känns rätt gott inombords! Hopp om liv. Räkningarna betalade även denna månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar