torsdag 13 juni 2013

Het, mixad bastu och bensprattel

Jag har prövat förr, med blandat resultat: Vattengymnastik som rehabilitering.
Det brukar mestadels vara jag, och tanterna. Så även igår! Alla klädda i vackra mössor.
Är så olika från tid till annan, hur jag reagerar på belastningen. Tjurig är man, så alla momenten skall genomföras!

En passande film i huset? 1953
Skönt med den varma bastun, som bjuds kvällstid. Kände mig som en väldigt nöjd tupp i hönsgården! (Lite andra ämnen, än när där enbart är remitterade.)
 Det är dagarna efteråt, som kroppen min protesterande ryter tillbaka. Den här dagen har alltså varit fylld med illamående, i kombination med högt hängda påslakan.

Nu, efter en ljudlig Nanne Grönwall på tuben, är jag mera flummig och behaglig igen. Saknar dock masserande händer mot  min baksida.. Hrm-hrm. ;)  Fick en förflugen kommentar igår, om att det vid 41 var kört för en man att bli pappa. "Man vill ju uppleva hela utvecklingen".. Här saknar jag ännu ngn. att krama till kvällen.

-Har varit och shoppat loss ny innerslang. Tre gamla däck att byta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar