fredag 28 juni 2013

Mini-mini-semester..

De här dagarna på året, brukade jag o gamm-hunn fara på tjugo mil cykelsemester i gassande solsken. Bada naturellt, och torka oss i solen. De som bor på samma ort som jag, torde redan ha dragit i sig stofftet av honom, tillsammans med dammet från alla ombyggnationer?
Det är tid att plåga ett nytt yrväder till fullkomlighet. Började med ett besök hos en god väninna, som kramade om mig, och tryckte två smörgåsar i mitt gap. Glad till sinnes, kunde jag sedan trampa iväg. :D

Kopplade på cykelkärran, och korsade stan, över till Volvo, veterinären och hundcaféet. Träffade 40 kg labrador och ett gäng pudelfröknar att hälsa på. Lillen fick burgare, och husse en slätkopp kaffe. Expo fick sig en blixt-visit, i jakten på retro-burkar och bra saker till huset. Det blev ingen utdelning. Hade jag haft blöjbarn, skulle jag absolut ha köpt en verbal gung-ko! Jättefin. Nu blev "mina" fynd något för dyra.

Är dock nöjd med turen, då fyrbent visar på bra framsteg vid kärran! Ingen ängslan bland bilarna över älven heller.

Hoppas på väder i morgon, inför bilutställning! Då åker skinn-pajen och fin-skorna fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar