måndag 3 juni 2013

Vänner som lånar, utan att återlämna

Vad har de för bild av sin egen betydelse? Eller av andras värde?
Jag har redan konstaterat i omgångar, att jag är och förblir verkstaden som odugliga miffon går till, när de vill slippa undan eget obehag. Verkstaden man lämnar, för att själv ha det trevligt. Innan man bespottar mig som svag, för min vilja att hjälpa.

Det är inte tillåtet att säga så, för då blir det obehagligt igen. Något som ju skulle undvikas från början! :D
Nej, istället skall vissa enskilda finna sig i, och känna sig ärade, att ens få agera finansiärer till andras misshushållning och egoism! "Skulle nog ha gett ngt. tillbaka, men vill ha alla fördelarna själv."

Så är då inte bara sockret utlånat till andras frosseri, utan dit åkte även el-vispen och ett antal böcker för en oöverskådlig framtid! Vet inte hur många cyklar och datorer jag renoverat, eller rent av skänkt åt otacksamma? Efter att först ha upplåtit min terapeut-tid åt dem..

Människan är sig själv närmast. Vad som smakar bra, för det egna jaget. Just då. På andras tid.
Att beteendet kostar dem en verkstad, löser de med att snart plåga livet ur nästa naive sate. Så rullar det på, tills de slutligen får vad de själva förtjänar! Vissa lär sig inte av det heller, utan tycker att man då skall vara ledsen i deras ställe.. Ha! :p  Glöm det. Ni gör era val, stå för dem.


Shoppingrunda resulterade i kolfilter på dricksvattnet, retrobricka och tidlös köksklocka. Sedan riktades två hjul, byttes bromsar och justerades styrlager åt väninnans dotter. Gamla hjulspår..kan man tro. Men här är allt fortfarande juste. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar