lördag 1 juni 2013

Solat ryggen från magsidan?

Kanon-fina dagar, flera dagar i sträck nu. Vet inte hur det gått till, men min genom åren cykel-härdade rygg har lyckats bli bränd, efter att jag visat solen min mage! Märkligt.


Igår blev jag överbjuden på kaffe och glass efter lunch, och fick träffa familj o vänner till min nyfunna nack-kompis. Blev en avspänd och trevlig stund tillsammans, följt av långpromenad runt brännbollsområdet, förbi IKSU och åter.
På kvällen var det så dags för Let´s dance. Lite mot vad jag trott, så blev det ändå Marcoolio som tog hem alltihopa. Kul. Tredje vinsten för hans danspartner! Jag var över, så vi kunde "fira" det med kanelbullar och ett litet mungott glas whisky i värmen.. Väl timat, så hade värden låst element-termostaten i öppet läge!!!! :D  Det var som att köra SAAB V4 med kärvande värmekran, på nytt. T-shirt mitt i vintern!

Idag tar jag mig i genom dramatiseringen av Heyerdal-filmen om Kon-tiki. Rysligt spännande, och inte så smickrande personbeskrivning. En dröm, att fantisera kring.. Min cykelsemester runt Island, som ännu inte blivit av. Kommer den någonsin alls att ske? Det blev ju hundar, bil och hus till slut. Jag hittade mig fina vänner. Kanske får jag vara med om en sådan strapats? Eller så hinner jag med familj, trots allt. Bäst att jag byter styrlager på cykeln, medan tid finns!

Vet inte vad det blir av mig. Just nu, njuter jag av vad positivt livet öser över mig! Det är inte dumt. Mitt i allt kaoset, finns en trivsel. Extremlägen som kittlar ytan. Solbränd, glödgad.
Fick mig en ny, varm kram igår. Alltid lika välkommet, när den menas. :) Sista festkvällen i natt, så får vi se vad glaskross och rester som lämnas? Eventet har privatiserats, så det lär bli kostsamt för dem! Polis-insatser till avgiftning, städpersonal m.m.  Hoppas de klarar uppgiften! Vore trist, utan brännbollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar