torsdag 29 oktober 2015

Bland seitar och släktförbannelser

Jag har nyss miljö-jojkat offentligt i grupp, för första gången ö.h.t.. Inte lönt med rampfeber! Filmklippet kommer antagligen att bli en del med Gaup´s framträdande, i Paris miljö-konferens snart?

I övrigt en intressant kväll, som gav en hel del att tänka kring. Måste kolla upp, hur min Sjul Sjulsson dog? Var det han som fick huvudet kluvet, av stor-Nilas´skida? Eller har det bara rått brist på namn att ärva?
Lite kusligt blev det, då det inte gick att få fram någon jojk för ena seite:n, utan att datorer hängde sig totalt. Helt åtskilda i tid och rum. Inte ens samma ljudfil. Den första datorn raderade sig själv. -Där fanns ingen hårddisk kvar!

Det att jag haft irit (rödsprängda och ljuskänsliga ögon), samt att jag känner av ledbesvär, kan ha fått sin förklaring ikväll. Inte för att jag tror att det är förbannelsen från en knäckt offersten. -Jag är ju här uppifrån! Norra delarna och naturfolken är överrepresenterade på dessa åkommor. Jag har namnet Sjul från båda håll och förgrenat.
På den positiva sidan, kan jag vara genetiskt motståndskraftigare emot hepatit c, HIV och en tredje blodsmitta? Tacka myggen för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar