tisdag 6 oktober 2015

Dejt med exet. Trevligt!

Det som var tänkt som en hund-tur med köp av stearinljus, blev ett besök på D´s nya jobb. Var på väg ut därifrån, när en kollega till henne frågade om jag sökte något?
Nja, ville bara se hur D. hade det. En spontankram, ledde till att vi hamnade på lunch! Hysterisk bildskärms-meny vid disken. Naturligt och avspänt vid bordet.
Hunden blev överlycklig, över återseendet. Han gillar inte separationer!


Själv är jag glad, att allt har gått bra för henne. Hon har kunskaperna, och språken som blivit aktuella i Sverige. Efterfrågan bara växer. Om det sedan leder inåt eller uppåt i landet, återstår att se. Här är fortfarande ganska tryggt.
-Märkligt, att vi knappt har svenskspråkig personal längre?

Självklart känner jag en stor tomhet, men tror att vi mår bäst åtskilda? Slippa hitta på en presentation av mig, inför släkten. Jag duger! Det var nacken som pajade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar