tisdag 13 oktober 2015

Nu lägger jag pipan på hyllan!

Efter att ha tittat på en av alla bekräftelsetörstande sidor, om hur svårt många har att sluta röka, så gör jag just det. Rakt av! Finns ingen anledning att bolma i kall luft. Smakar för lite.
Morfar slutade efter trettio år, när han räknat ihop antalet barnbarn. Rakt av! Mamma slutade dessförinnan. Rakt av!
Naturligtvis säger nu någon, att det är lättare för män att sluta. Jo då, den meningen lät inte vänta på sig. Plötsligt har allt gastande om jämlikhet mellan genusen, gått upp i rök? Tillåt mig små-le! Var är viljestyrkan och karaktären? Kvinnor som tillåts handarbeta i de finare salongerna.. Låt se att träsvarven också släpps in på kafferepen? Hjälp att hålla tankarna sysselsatta med annat.. Det kommer inte att ske.
-Dessutom har män simultanförmåga, till att röka, prata och mecka på samma gång! Pipan hänger så tryggt där. Man kan dra ner på tompratet..

För de sparade tobaks-slantarna jag aldrig kommer att märka av, skall det snart ordnas väghållning på bilen. Börjar vara dags, för nya däck till sommaren! Pirelli skulle sitta fint. Tänk om de kom på snygga 16"-fälgar? Coilovers vore mumma.. Risken att jag äter mig fet, är obefintlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar