fredag 30 juni 2023

SM-vecka i värme

Vi är ganska tröga, många av oss i solvärmen. Tycker att det är fler som kämpar med pollentäta näsor? Vattnen drabbas av algblomning och dåliga e-colivärden. Så pass illa, att simtävlingen hotas! I övrigt har jag ingen koll, på alla olika sporter som visas upp? Allt från radiostyrt, cyklar och triathlon.. Vi nöjer oss med promenader och billig pizza.


Tisdag kväll rensas luften lite, då det hörs värmeåska. Cykeltunnlar översvämmas ånyo.

Jag är kvar i stan, och försöker vara social. Mamma ordnar köttgryta till stugan! Så på onsdag pinnar jag iväg ut mot kusten, för några slöa timmar på stranden. Häftigt varmt och tufft, för en oförberedd gammal kropp. Vadmuskeln känns åter av i högra knävecket, när jag cyklar hem i ett nytt åskväder! Cyklar mot värre väder.. och handlar magnesium.


Torsdag slog nog rekord? Vi skulle ha burit sombreros och tagit siesta! Vid ett-tiden var vi som zombies, många av oss. Pratade, utan att registrera vad som hände omkring oss?  Inser att det inte är läge att köra bil långt! Rikta hjul däremot?


Idag har jag, trots insikten, kärrat ner packning till bilen. Var skönt mulet.
Åt lunch hos mamma, innan centrum synades av. Köpte piprensare och fick samtidigt veta att min tobak (Original choice) inte finns att uppbringa, i hela Europa! Någon skörd har slagit fel? 
Blir att återfukta gammal tobak, för att inviga senaste renoveringen. Hemma väntade en kasse rabarber vid dörren, som tack för cykelhjälp och pratstunder. 

De återkommande larvinvasionerna har slagit till igen, här i Umeå! Hela träd är inklädda i silvergrå silkes-strumpor. Spöklikt slut på juni månad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar