söndag 29 oktober 2023

Helgen v.43

Riktigt låg på energi och med en kropp som gnällde, blev det inte mycket gjort i fredags. Seg frukost, lilla promenaden med hunden, ett varmt bad. Kanske klarar jag mig från migrän? Hoppet återvände snabbt, och vi rullade ner till moder vid lunch. En skön cykeltur. Bilbatteriet fick en "knuff" , garaget betalades och jag stoppade i mig extra energi.. Där någonstans försvann ivern att se centrum. Det fick bli åter till barndom, med ett parti "Sänka skepp"!  Lagom tempo. När vi kom hem, satte vi oss ute med grannarna ett tag.


Lördag började gråhurvig, där jag gick och fyndade Postkodlotteri-cykel. Helt feljusterad och aningslöst vridna wirar. Den får besöka polisen ett tag, så kanske jag får mig en "bra" drivlina framöver? Nexus 3vxl. och lagerkärv navdynamo.  På eftermiddagen ville Gh få spurta runt ängarna. Vi blev båda ångande varma! Tvungna att klä om, innan tappert försök att sitta ute bland godismonstren.. Energin räckte inte långt, innan vi båda fick ge upp!

Det för oss hit, till söndagen. Morgonkaffet och lunchen fick vänta, då Gh behövde ut och gå igen. "Normalt tempo" lovades. :D  Snart ångade vi åter på längs Nydala. Fick ner tempot, först vid den spånglagda äventyrsbanan för barn.. Kollade även några försummade stugor längs vägen. Samlade ide'er.


Eftermiddagen har gått åt, till att fylla på i magen, och mjuka upp kroppar. Hunden kommer och tar sig gossigoss. Väldigt nöjd.
Gamla pipor som jag bevakar på Tradera, snittar numera 530kr. Att jämföra med tidigare 160kr. Något har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar