torsdag 26 oktober 2023

Vem är hon?

Det blir många små noteringar om Gh i min almanacka. Än är det inte läge för någon närmare presentation, även om vi trivs väldigt gott ihop! Det blir inga pinsamma stunder av tystnad, utan då är det nog att ta in omgivningen ett tag. En vuxen samvaro.

I söndags var det däremot gårdsfest för barnfamiljerna. Något mera positivt på gården, än det stickmord som drabbade ene grannen. Många människor syns aldrig utomhus. Jag har inte ansikten på alla mina grannar. Vi är några få, som genomlevt fastighetsspekulationerna de senaste 20 åren.
I andra änden av stan, blev en yster två-årig schäfer påkörd efter sitt träningspass. Benbrott, vätska i buken och luft utanför lungorna. Kunde ha gått ännu värre, på en 70-sträcka! Återstår att hoppas, att han blir helt återställd.

På måndagen följde vi med ut till kusten, för hämtning av tvätt och byte av gasoltub. Finns smidiga element, för strömlösa. Bara ventilerna inte hakar upp sig!
På tisdag uppdaterar jag i den egna sängen, med nya fiberkuddar! 60% rea säger man väl inte nej till?  Hunden hann träffa både Rebeckas beardie och lille Molle. Telefonen är tankad för ännu en månad. Det rullar på..


Onsdag förmiddag ringde det på dörren. Både jag och hunden var inställda på Gh, men istället stod där två uniformerade poliskvinnor. De ville höra om jag sett något, i anslutning till mordet. Skönt en sådan gång, att inte ha varit i stan!  Vi är flera som försökt bli hörda, innan det gick så långt. Man har inte varit intresserade av kniv-viftare, svart maktmusik eller narkotika. Den här gången var man mest nyfiken på min hund. Vad ras han är? En trevlig dag på jobbet! I "Sverige idag", drar alla sig i hängslena...

Efter att de gått, fick han springa med, och hämta nya baskrar för madrassen. 50% rea på dem. Nu återstår möjligen en tunn bäddmadrass, sedan är här ny hotell-standard igen!  Hundkorv och tuggpinnar finns i V.I.P.-skåpet. Utanför fönstret springer bortskämda radhusbarn och kastar skräp mot fönstren. De förstår inte vad knivmord innebär.. för livslängden.  Ännu en miss från ansvarslösa föräldrar och skola!

Idag rör jag inte mycket på mig. Önskar mer kraft. Munnen och huvudet är de mest vältränade på överkroppen.. Gh kommer över och surrar. I övrigt är det tvättstugan ikväll, som gäller för dagen. Räkningarna är avklarade. Sopavgiften är nästan fördubblad, sedan 2014! Samtidigt som återvinnings-stationen lagts ned och jag helt saknar soptunna i stugan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar