onsdag 4 oktober 2023

Lekfull tillvaro

Konsum bjöd på billigare prinsesstårta, lagom till lördagens rygg-knådning. Riktigt smarrigt! Kompletterades upp med jordgubbstårta till Scrabble-partiet, efter att hunden fått vara ute en sväng med farmor..  En lugn och skön dag, som avrundades med regn.



På söndag kändes det som stugsista på gården. Vi ville verkligen få ut mera! Jag föreslog Kubb, och grannarna hakade på. Blev tre växlande omgångar, som Leifs syrra och jag vann mot Leif och Gh. Det kunde ha gått precis hur som helst med det. Nydalaområdet kom på tal, varför jag gick dit med hunden. Bara en bit längs grusvägen. Mycket har hänt! Stängsel och stugor saknas. Sjödala byggs upp på nytt.. Det finns anledning att kolla upp mera runt sjön.


På måndagen skalade jag av mig helskägget och snaggade håret till 8mm. Det förvånade och roade grannarna rejält! Några har aldrig sett mitt ansikte bart.. Under dagen hämtade hunden och jag hem åtta kilo hundmat, för ett par veckor. Fin utedag.


Snabba ryck på tisdag, då kontanter togs ut och mammas Brooks-sadel monterades på DBS:en innan lunch. Morgonsvalkan drevs på flykten, av en tilltagande sol. Riktigt värmande, när Gh och jag sedan gick en lite längre bit längs Nydala. Om man släpper den välbekanta utsikten, kan det bli riktigt fina bilder! Någon annan, kanske inte har varit där..



I morse hälsade Gluteus Maximus, att idag kan vi väl ta det lugnt med travandet? Sedan ringde Gh på dörren! Bonuspromenad med hundarna. 🤣 Nu, efteråt tar vi det lugnt däremot? Siktar på kloklippning, när tassarna torkat. Solen lyser upp arbetsdagen, utanför fönstret! -Äsch, vi slänger in en tur till Bäcksjön ändå! Det är bara trevligt. Ellenor, Maria, Joffi o jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar