fredag 29 december 2023

Sysselsättning klarar huvudet


Kusligt, vad kroppen minns alla möten med en förlorad kamrat! Känslor och anpassningar i varje förflyttning, som plötsligt påbörjas i onödan. Man blir smått spasmisk.



Tog itu med disk-berget och golvtorkning i torsdags. Sakta gick det och seg var jag. Behövde ta pauser och promenader, för att få syre. Pratade med grannar, som också blivit berörda. Handlade hem lite mat för egen del, efter fin promenad med Gh. Hoppas att vi kan fortsätta med dem, även om vi inte har någon hund med oss? Jag aktiverade i.o.f.s. nyss Schibstedt-konto, för att kunna kontakta hund-säljarna på Blocket.. Där är alltid några vettigt prissatta alternativ.



Idag har vi haft snöfall. Lättskottat puder, som gärna murar in bilarnas baklysen. Skulle önska att Kommunens anställda fick ta om sina körkort! Där visades inga kunskaper alls. Varken högerregel eller
 körförhållande.


Vi kollade av stuga, XXL, Jula och Rusta. Fick fatt i presenter till i morgon, och hem kom dusch-tvål samt ny dörrmatta! Borta är snart den sötaktigt ofräscha doften av magsjuka. Lill-tiken jag rastat om dagarna, kom nyfiket in för att inspektera. Sedan lät hon mig klia henne, en lång stund.



Vattenfall fick ut sin ena räkning, samma dag den förfaller. Borde ha kunnat få följa med min lägenhets-el i tid! Istället för att stöka till det i helg-rushen. Nåja, nu blev den betald ändå. Återstår att se  om Ica tar tillbaka sin dubbeldebitering på kontot? -Det var smidigt med kontanter!

Slänger in några fler av Jedaros Tradera-pipor, som passerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar