torsdag 25 april 2024

Angripet nät

I stort sett har jag varit inne på måndagens äventyr. Blev promenad ToR via moder.
Tisdagen däremot erbjöds jag lift till djuraffären! Så lämpligt när man känner sig lite "dagen efter", i den bistra snöblåsten.
För en gångs skull tänkte jag vara en modern konsument, utan kontanter. Plockade på mig 28kg torrfoder för en saftig summa och kånkade fram till kassan. Ett kassasystem, som likt Norrmejerier, sjukvård, Ica, Coop, flyg och allt fler institutioner ligger nere. -På grund av att man försökt klara sig digitalt, utan anställda! Endast kontanter var dock gångbart för dagen. Kontanter, som man tjurigt vant oss av med! Inget Swisch, inga kort.

I telefonen krymper dessutom surfpotten snabbt, då sidor har allt tyngre, lockande bild-flöden. Leverantörerna vill få upp vår förbrukning. Serverhallarna står samvetslöst och "kokar", för varje el-krävande besök.


Snö var det och den fortsätter att komma, även på onsdagen. Lokalt rapporterades det om fem olyckor, innan klockan hunnit bli åtta. Hunden får dra mig, cykelkärra och de 28 kilo hundmat som inte blev hemtagna dagen innan. Snabbt var det gjort. Ett rött streck emot nysnön!

Får se hur rött det skall bli, när USA nu beviljat 650miljarder i stöd till Ukraina och Europa, emot Ryssland? Samtidigt ställer de krav på Kina att lämna TikTok. Gaza-remsan gör som alltid, och bidrar med fler bråkstakar i omvärlden.


Skall ordna hem lite mer stugpackning idag, medan jag bevakar en Tom Eltang-avslutad Stanwell. Som vanligt blir det att tampas med FMTM!

Hunden får sin mat torr, så får vi se hur magen sköter sig på det? Han har lite högt tempo, på det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar