måndag 11 mars 2013

Äntligen en, och två riktiga lekstunder!

Då husse är en sådan uppenbar vekling, och har legat utslagen flera dagar, har det inte varit särskilt kul på sistone. Mest bara en massa sova, mat i aktiveringsboll, knappt nämnbar dragkamp, korta promenader. Mycket kliande bakom öronen förstås!

Men idag var bra. Husse vinglar inte lika mycket mot akvariet, har lite mer spänst i benen, och så fanns Billbo ute på kisse-fläcken! Billbo verkar kul. En vuxen lapphund, lika hoppig som vi tydligen skall vara allihopa. :D Det var lugnt på skolgården, så då vågade man ha oss lös mellan snövallarna, på cykelbanan. Kom ett par pulk-ekipage, och då höll husse in mig ett tag. Såg visst lugnare ut så. Inte alla tvåbenta föräldrar som alltid förstår, hur kul det är att tugga och slita i andras skinn?
Fick höra av Billbos människa, att jag var snabb och stor? Kanske det. Sex månader, och 13.7kg. Tror att jag nöjer mig runt 20 kg ändå? Det verkar vara en bra vikt. Billbo har visst samma goda smak som jag. Det duger inte med mat alla gånger. Så är det.
Innan middagen träffade vi så snygga schäfern Shiwa i nytt tjusigt läderhalsband och koppel. Pingla! Tack husse, för att du stoppade matten. Blev en bra genomkörare på gården! Hon är trevlig, Shiwa. :)

Nu skall jag ladda mina batterier, och torka upp i pälsen ett tag igen. Husse gnäller ändå bara. Värk i nervtåtar, tandkött och ögonhålor. Vicket hitte-på! :p  "Hoppa, studsa! Hoppa, studsa!" (Nästa genialiska super-hit på all-sångs-listorna.)













Idrottare dricker Gainomax, Findus mal hästar. Då blir det så här. 
-Inte vägen. "Målet"!







(Noterar en plötslig tysk besöks-peak ikväll! Några väl valda företagsnamn kanske?)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar