söndag 24 mars 2013

Bra info-film, från synskadades riksförbund!

Nu är inte jag synskadad, men det är mer än en gång som jag haft övergångs-röda kärringar klängandes över min förre hund, medan han varit i dragsele. I början blev jag förvånad över det omogna beteendet från hela klimakterie-hopen. Senare blev jag bara rasande, och hyvlade av effektivt på plats!
  1. Krama en uteliggare istället.
  2. Låt bli min hund, då han är selad och i trafik. 
  3. Han vet att invänta grön gubbe och ett varsågod!
-Vanlig praxis har alltid varit, att man frågar först? Gå inte fram till en ensam uppbunden hund.
Misstänker man att ett ekipage är i arbete, låter man det vara! Oavsett det gäller tullverk, polis, service, ledsagning, mögel, jakt eller drag. Låt hunden sköta sin uppgift.
Olika form av sele eller tjänste-tecken borde räcka, som en påminnelse?

Info-film, om hund i arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar