tisdag 29 september 2020

Regnig väntan på bebis

 Har löfte från PeMo, om hjälp med min bropelare upp emot taket. Kommer att bli en limmad stolpe, som det låter i nuläget.  Blir bra till de de andra stolparna, från -55! Limmat motverkar att virket slår sig. Bättre än boxade alternativ, som kapslar in fukt.  

Själv klarar jag på min höjd av att handla timers till lampor inne i huset.. Ser också trevligt ut, samtidigt som det kan höja säkerheten något. Mot "oväntat främmande"!  

Fönstershoppar och tvättar undan, innan nästa vistelse. Drömmer lite om en ny röd Abumatic 170, till sextiotals-spöet.. Nästan 700:- ? 🤔  Kanske borde välja en multirulle?

Detta förbleknar en stund, när det blivit dags för lille Krumeluren att titta ut!  Edvard och Johanna blev föräldrar, på förmiddagen den 28:e september.  Besökare fick dock hållas utanför, p.g.a. Corona... Jeanette och jag satt spänt och väntade på facetime, med var sitt fira-fika framför oss.  Så härligt, att få vara med om, om än på distans! 😍  Stort och rörande. Jag är glad för deras skull. Foto får han själv lägga ut, när han har åldern inne. Integritet!

Ser min begränsning på nytt, då sjukpension inte är någon bra grund åt en blivande skolelev. Här blir inga barn gjorda. 


Jag får vackert stå ut med dem som väsnas i ventilations-gluggen. Tack för det, Rikshem! Väl genomtänkt gårdsplan. Nä!

Närmast väntar byte till vinterdäck, innan isskorpan överraskar i höstmörkret framför renhoparna! Förlängningsrör är A & O.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar