fredag 28 juli 2023

Umeå-ghetto

Åkte från regnet, till räkningar och tvätt. Smög igång med några uteblivna lockvaror hos Jula, glömd telefon och börs i bilen samt någon saftigt prishöjd müsli-påse från ICA.


På tisdagen säkrades 10kg hundmat och tuggben från Rusta. Grannen fick sig nya handtag och styre på sin stugcykel, innan TV-tittandet tog över. Hade tidigare sett att min Tamiya Wild Willy kostar 50.000kr i oöppnad kartong. Nu värderas även mitt LEGO rymdskepp till samma summa! Om inte förpackningen brutits.. Jag har lekt exklusivt! Tänker på de åtta SAAB V4:or, som också passerat.


Gruppen av grannar har saknat mig i sommar. Blir därför mycket tid på gården. Bjuds på kebabtallrik från favorithaket. Skön rötmånadsluft, medan Grekland brinner och den globala värmen når topprekord. Sjukdomar sprider ut sig.


Igår hämtade jag lite överraskad ut en Scott Sportster, från nya polisstationen. Hördes tidigare, som att man kontaktat tidigare ägare? Nåja. Här finns mer att lämna in! AMF och Rikshem sponsrar kriminell företagsamhet. Vi betalar ohyrans hyror via skattsedeln, och ser vår kostsamma tillvaro förslummas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar