tisdag 27 februari 2024

Nu tinar vi fram?


Nåja, lördagen var det fortfarande isigt och kyliga vindar. Valde att bara slöa inomhus med hunden. Han tittade på, medan de blå Tom Ritchey-handtagen kom på plats.

Efteråt fick han följa med in till hundgrannen intill. Bra träning för honom att bara vara, och för den andra hunden ett sätt att långsamt återfå lite självförtroende inför "stora" hundar.

På söndag däremot, då hade vi vårkänslor i kroppen! Luften var skön och det gick att sitta utomhus ett par timmar, med grannarna. Vi är ganska ovanliga,  som håller utemöblerna framskottade? På sommaren är det många som försvinner iväg på semestrar.


Min solhörna hann faktiskt skottas över, under värsta ovädren, men igår tog jag fram den igen! Kraftigt med is i botten. Tung snö, placerade mig i varmbad efteråt. En ganska bra stund, det också!  Blev så där lagom flummig rakt igenom! Det går att hantera dagarna, om de får vara sådana ibland. Lite ensamt, men där är i alla fall en nos vid badkarskanten! 
Hunden väger in på knappt 16kg. (Självklart glömdes ny foderstämpel bort i dragspelet..) 

Sov ut i morse, tills jag fick en övervänt tass i ansiktet! Kändes som att jag sovit på snöspaden. En snabb rastning och mat i magarna, så kom Gh och köpte Postkod-cykeln av mig. Den hamnar m.a.o. precis där jag hade tänkt mig den! Känns bra. Mycket cykel kvar i den, ännu. ICA lämnade dessutom 97:- rabatt, på dagens matkasse! 😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar