lördag 17 februari 2024

Rally över Umeå

Känner nog att det är tur, med de väldigt dyra biljettpriserna för rallypubliken. Annars hade jag gärna stått inparkerad i snålblåsten, för att blästras i någon kurva, eller bli utknuffad av hjärndöda åskådare.. Nu får vi alla höra buspojkarnas rapp-rappande och kommentatorns hojt i högtalaranläggningen, sent in på kvällarna. Inte helt olikt oljudet från slalombacken eller den överexponerade fotbollsplanen.. Helikoptern i luften, påminner om polisbevakningen på Brännbollsyran. Sport är verkligen sunt, m.t.p. miljöpratet som förmörkar den övriga vardagen?


Februari månad och tögrader. Vi är trötta i temperatur-svängningarna. Torsdag får nöja sig med kloklippning baktill, auktion och beskedet om en 5.5 procents hyreshöjning.


Avtalade med grannen, om att gå förbi mataffären tillsammans på fredag morgon. (Jag vill inte lämna en valp ensam ute, bland dagens invånare! ) Hem kom a' la carte, bacon och frukt. Återstår fler pizzor? 
Snön var tung att gå i, så det fick bli fortsatt kloklippning inne i värmen. På en hund som absolut inte ville bli kloklippt, denna gång. Han vann inte kampen.. Frågan är om jag gjorde det?

Fint att senaste numret av Rökringar kom i postlådan, så jag kunde koppla av med ett nytt korsord! Min egen artikel återfinns på uppslaget 24 och 25.


Även lördagen är mild, med härligt solsken! Vindarna är däremot inte så nådiga runt huvudet. Bastugrannen kör iväg med sina flyttlass, medan Leif skottar fram utegruppen. Själv har jag försonande mysbrottning (så lätt läst bystdrottning?) med hunden, efter lättsamt snövalls-studsande. 

Inga fler vassa klor att klippa.. Vågen visar på 15 kg, för hans del. Tre kilo ytterligare, så kan han ha förre hundens drag-sele ett tag? Ett skonsammare sätt att dränera energi på, än att låta småbarnen stressa upp honom med hetsiga jaktlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar