onsdag 20 februari 2013

Så har lillen premiär-luktat på renar och kor!

Kollade upp väderleken i några dagar, och bokade in en utflykt med moder. Vi åkte upp till huset över dagen, och bara njööööt! När vägen blir riktig vinterväg, utan några svarta hjulspår. De första sopsäckarna börjar dyka upp på plogpinnarna. Då känns det på "riktigt"!



Underbart, så många fina renar vi fick se längs vägen! Härlig tjock vinterpäls, och strax innan de börjat tappa sina stiliga horn.. Ingen brådska i livet, utan de går där obekymrat. Inne i skogen, ännu större grupper.  Valpen blev till sig, när dofterna kom in med friskluften! Plötsligt såg han att det rörde sig utanför bilen..

 Det är inte min granne, som har renarna vi passerat idag. Men han var på plats vid huset, och flytt-hjälpmedlen står där så ordnat. Renskyltar i stora knippen! Känns lite speciellt, att få ta del av det livet.
Friska, fina hundar välkomnar utomhus, i rejäla tvåvånings hundkojor.


Tomten ligger aningen förargligt till, m.t.p. snösvängen. Jag får en hel del in på hörnet! Blir att kalka och sköta om. Men skall väl inte klaga, när jag nu kan köra bil ända fram, mitt i vintern..
Fanns en del pyssel kvar, till i sommar. Fick med nytt dusch-set nu. Ordnade med el-elementen, så att jag kan be grannen värma på allrummet lite i förväg. Nästa gång, om man skulle övernatta? Var torrt, fräscht och fint, ingen fukt på insidan av fönster. Plusgrader i källaren. Ingen översvämning.. Puh! ;)

Tanken på att ställa en gammal skoter i garaget, frestade idag. Var tjusigt på isen! Snart pimpel-dags.

1 kommentar: