lördag 23 februari 2013

Trött i fötterna... hoppfull till sinnes.

Då hunden var stilla i bilen hela onsdagen, fick torsdagen bli en Ersbodarunda med invägning och godis.
Gårdagen fick jag så för mig, att vi även borde kolla in sortimentet på Arken Zoo, Teg. Så hej o hå.. där gick vi Ersboda ett varv, ÖK utför , Centrum, Teg och hemåt via Bryggeriet, centrum, Östra gymnasiet, Berghem.. Måste ge mina sockar godkänt! De håller än.

En liten extra bonus igår, på tal om hundtricket och så.. :D  Jag fick mig en oväntad dejt! Ville ha en promenadkompis i vårvädret. Trevlig kvinna i passande ålder, som tog kontakt nere på stan. Otroliga irisar! :)  Tävlat med älghundar, och jobbar övertid med skalpellen. Huvudet på skaft, och svar på tal!
-Tror jag skall prenumerera på valpar ett tag? Kan vara lösningen på mitt privatliv.

Efter en slapp avrundning på gårkvällen, blev det en tidig tvättstuga och morgonpromenad. 
En trevlig morgonprom, då lillen fått leka med Bilbo (Bagger)! En kompakt ettårig lapphundshanne , med hår under fötterna.. Är ngt. speciellt med dessa hoppetossar! Bordern har sitt rörelsemönster. Lappen det, upphöjt med två?
Följdes upp med väntande marathondisk hemma, njutbar kaffekask och väluppfostrad våt-torkning av golven. Solen skiner inbjudande, till mera utgång. Än är det inte lunch! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar