söndag 7 april 2013

Flirtad med i nysnön.. Härlig boost på egot!

Klev ut till en dm nysnö på förmiddagen! Lite klibbig, men härligt vit. Mötte gryt-terriern Kajsa Kavat. Min valp bjöd fint in henne till tass-lek. Gick vår promenad och träffade snart "irisarna", som raggade upp oss nere på stan tidigare. :D  Blev lämnat telefonnummer, då hon gärna ville ha någon att gå långpromenader med. Trög som jag är, erbjöd jag glatt att låna ut valpen... Men då är det mig hon vill ha! :)

Nåja. Roligt med människor som är så sorterade i huvudet, och har en mjuk insida. Livserfarenhet. En till som fastnat för biologi-biten, jakten och hund-intresset. Får väl se när det finns tid över? Verkar få arbeta 250% ett tag till!
Trevligt med lite pirr emellanåt, i alla fall. Det var ju nästan vår nyss!

Medan vi höll på att avrunda vårt samtal, dök så Billbo upp. Lika studsande glad, som vanligt! Lapphund. Han och min valp är härligt samspelta. Skönt att se, avsaknaden av bestämmande-behov. Sådan skillnad, mot för min förre kaxigknopp. Så länge alla är snälla, spelar det ingen roll vem som ligger på rygg.. Eller vems ben det tuggas på!
Inte ofta som valpen somnar när vi kommer in, men idag var ett sådant tillfälle. Han såg sååå nöjd ut! Goklunsen. :)
Eftermiddagen bjöd på disciplinerat bus med Shiwa. Brytningar och platsanden på distans nu och då. Lillen var duktig. Kommer att fungera bra med ansikte och teckenspråk!

Nej, nu skall det bara sitta och mysas framför TV:n. Ta vara på intrycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar