tisdag 23 april 2013

Surväder..

Gick en runda förbi Ersbodas många butiker. Målet var en köksklocka från Jula. Den var dock inte så som jag hade föreställt mig, och jag härsknar till över att morbror slängt mormors pendelur från köket! Rätt gul-färg, patina och röd text..

Någon trädgårdsdusch eller vindskydd, blev det inte heller idag. Däremot föll jag för en kitschig ekorre i betong! Chabby chic, lant-romantik? Bland alla macho jägare! :D
-Just en fin promenad, bärande på ett betongdjur..

Nästan hemma igen, mötte vi ängsliga Skade och torpeden Arven. Idag var Arven på löpen, och riktigt trevlig! :D Skönt med bra möten också. Strax därefter mötte vi Billbo, och fick öva att gå fint något kvarter. Inte helt enkelt för studs-bollarna!

Dags för väl behövligt kaffe.

2 kommentarer:

  1. Den fäe Arvid Nordqvist mellan har jag inte lyckats att få en god kopp kaffe ifrån :/

    SvaraRadera
  2. "Elegant & balanserad, med aromer av choklad".. Då får vi allt laborera fram något med den! Vilka fel har du fått, och hur går det till?
    Jag har nog bara bryggt Löfbergs uttrycksfulla Kharisma än. Rätt kraftfull smak.
    Brukar ha espressat Intenzo och Forza från Zoega, och tehörnans Inferno.. Riktiga piggelin-koppar i solhörnan!

    Vissa kaffe kräver en liten udd sötma, för att bli bra. Och så blaskar jag inte på med en massa mjölk! :D I värsta fall, får det väl bli Mellan med kask?

    SvaraRadera