fredag 19 april 2013

Vårsäsongen är absolut igång.

Med risk för "face-plant".
Det tydliga tecknet på vår, kom in genom dörren här om dagen. Plötsligt, efter en hel vinter av en cykelverkstädernas sysslolöshet, dyker de nu upp. Cyklarna som bara måste fungera, inför badmodets akuta slimning av kroppen.. Justering ekrar och bromsar, känns meditativt! :)


Annars tror jag att det här blir en lugn cykelsäsong ändå? Jag har redan mitt eget lilla lager, och studenterna handlar tillfälligt nytt på Biltema, OBS!, Maxi, Jula och andra "cykelintresserade service-verkstäder"..
Den dag cykelaffären säljer mjölk och pären, skall jag handla cykel-delar på konsum.

Ikväll fick vi oss en bra hundstund uppe vid tornet! Var mellan 10-15 hundar i blandade storlekar och åldrar. Det tycks ha haft effekt, det jag röt till om. Nu var det bättre koll på hundarna, och fler avbrott när nya anlände. Joffi skötte sig också fint. Lade sig på rygg i tid, och lät respektfullt bli de små rädda asplöven. Skönt! Han var omtyckt, och fick en ny favorit i "Agnes".

Hmm. Min söta granne som bor av o till, kom nyligen åter från en åtta månaders vistelse i Karibien! Jag är inte alls avundsjuk på det! :p  -Säkert äckligt.. skönt där. Trevlig tjej, med de sedvanliga led-besvären.

2 kommentarer:

  1. Menar du att du meckar med din egna cykel eller andras? :-D

    SvaraRadera
  2. Mina hinns ju med kontinuerligt. (Har ett styrlager som skall bytas i.o.f.s.) Det här är andras.
    Personer "ställer bort" sin cykel oservad sedan den frusit fast, eller orken inte räckt till för snömodden.

    SvaraRadera