måndag 1 april 2013

Valpen startar dagen bra!

Det börjar vara med förväntan, som morgonpromenaden viks av åt vänster och upp mot latrintunnan.. Det där med att tömma "tanken", börjar nu ta längre tid.
Brukar inte Billbo runda hörnet där uppe, från andra hållet? Jo då! :)

Är en så lämplig liten brottnings-ring där just intill. Där kan man springa runt varandra, kullra och sitta i ansiktet på kompisen! Det gör nu både herr Billbo och "Hackihälinen Gorm".. Riktigt så att de tog i från tårna, båda två ibland. På skoj.

Ibland ser man en tvåbent komma gående, klädd i röd jacka. Då väntas i regel också Zoma snart! Om det finns någonting som kastats. En snöklump t.ex! Zoma är också bra, på tu man hand. Blev lite lätt frustrerad, av att ha två jobbiga lappar kretsande kring sig! Klarade sig dock bra, och det blev en till lek-kompis i gruppen. Nu med mera jaga-lek. Billbo och min valp samspelta, på vardera flanken! :)

Känns så skönt, att det då inte är alla hundar som blivit skrämmande. Även om lillen numera fryser fast vid nya hundmöten. En del av det, torde dock höra till hans ålder. Nyss sju månader fyllda.

Jag konstaterar också, att jag fått ett annat problem: Jag kan inte ta av mig vinterjackan i sommar! Då blir jag utan kardborrefickor till godiset.. :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar